(050) 33-425-44,   (067) 21-460-71
Skype
Каталог
новини
всі новини
04.07.2019 10:32

Бій за корону: Shimano VS SRAM

Бій за корону: Shimano VS SRAM

Випуск нового 12-швидкісного обладнання Shimano XTR зробив вибір більш складним у плані покупки групсета на гірські велосипеди. Редактор статті в інтернет-ресурсі "Bicycling" - Діно Ллойд зіштовхує двох суперважких суперників один з одним.

У червоному кутку: SRAM, що базується в США.

У синьому кутку: японський Shimano.

Більшість велосипедистів в якийсь момент свого життя мали на своєму байку, хоча б один компонент від одного або обох цих виробників.

Незважаючи на те, що деякі бренди почали своє існування у 1901 році, тільки у кінці 80-х та на початку 90-х років тільки деякі виробники компонентів дійсно почали впливати на світову велоїндустрію: як то Shimano, Suntour, Sachs і Campagnolo, а так ж нові пацани на районі - SRAM, які вистрілили в 1988 році з технологією Gripshift для шосейних велосипедів, а в 1991 році застосували цю технологію і для гірських велосипедів.

У той час Suntour був великим Японським конкурентом Shimano. Незважаючи на те, що Suntour першими стали популярні, вони програли вирішальну битву - новинці SIS від Shimano, відставши на пару років зі своїми власними Accushift.


Suntour Bar End Shifters Accushift Plus 6 speed
До 1995 року Suntour перестав існувати як виробник компонентів, після зміни керівництва компанії та ребрендингу вони змінили назву на SR Suntour. Виробничі потужності для виготовлення та складання їх перемикачів та манеток були розпродані або знищені. Сьогодні SR Suntour відомі своєю підвіскою та супутніми комплектуючими.


SR Suntour XCR

Sachs спіткала подібна доля. Після декількох проектів в області трансмісії, в кінцевому підсумку вони були придбані у їх материнської компанії - компанією SRAM, частково перетворені у центр досліджень та розробок. Їх розробки були використані SRAM в портфоліо комплексних рішень в областях, що стосуються трансмісії.


Campagnolo - ласкаво звана «Campy» зі штаб-квартирою в Віченці, Італія. Заснована італійцем Тулліо Кампаньоло, компанія почала свою діяльність в 1933 році у звичайній веломастерні. Засновник був велогонщиком в 1920-х роках і під час гонок задумав кілька ідей, наприклад, такі, як механізм швидкого встановлення та зняття велосипедних коліс та перемикачів передач. За всю свою історію Campagnolo були удостоєні понад 135 патентів на інновації в велосипедних технологіях. Campagnolo плідно працювали з виробником рам - Colnago, а так само зі знаменитим велогонщиком Едді Меркс, разом, спільними зусиллями, вони побили світовий рекорд по швидкості велосипеда в 1972 році.


Campagnolo випускала своє унікальне обладнання для різних напрямків маунтинбайку. Їх групсети Euclid, Centaur та Olympus, є послідовниками більш дорогих Record OR та Icarus, незмінно виробляли відмінне враження від їзди.

Завдяки своїй репутації, міцно вкоріненою в велоспорті, врешті-решт «Campy» пішли з ринку гірських велосипедів, щоб зосередити свою увагу на шосейних. На шосейних велосипедах історія та репутація як і раніше грають велику роль в специфікації компонентів; велобренди (особливо італійські) намагаються вибирати компоненти Campagnolo для задоволення усіх очікувань вимогливих клієнтів.

Що стосується SRAM: американські вискочки та нові пацани на районі Чикаго, які підірвали землю своїми популярними манеткамі Gripshift та перемикачами ESP. Завдяки придбанню таких брендів, як Avid, RockShox, Truvativ, Quarq та Zipp, а також агресивним маркетингом і постійними інноваціями, SRAM просунулися далеко вперед, ставши головним конкурентом Shimano.


Сьогодні на трьохмілліарднодолларовом ринку велосипедних компонентів (як для MTB, так і для шосейних) домінує пара SRAM - Shimano, але Shimano утримує більш жорсткий контроль над глобальним ринком з часткою в 50%. Постійні інновації витягли нас з дрімучих темних віків 3 × 7 трансмісій.

SRAM - адепти системи з однією провідною зіркою, а Shimano все ще пропонують варіанти системи з однією, двома і навіть трьома зірками. Однак, нещодавно, Shimano оголосили про свою довгоочікувану 12-швидкісну касету, щоб конкурувати з знаковим SRAM Eagle, який вже доступний у діапазоні від високорівневого групсета XX1 до їх бюджетного групсета NX.

Протягом останніх кількох років, електронні групсети Di2 від Shimanoдоступни як в класі XTR, так і в класі XT. Shimano збираються випустити на ринок свій 12-швидкісний електронний групсет тільки на рівні класу XTR. У той же час, у SRAM є бездротовий групсет Eagle eTap, близький до завершення, і, швидше за все, він вийде на ринок незабаром після 12-швидкісного XTR від Shimano. На міжнародній виставці Eurobike 2018 обидва виробники впевнено заявили про конкретні дати виходу.

Тригери

Тригерні манетки Shimano більш універсальні, оскільки їх можна перемикати вказівним або великим пальцем. Вказівний палець, як на курку, знаходиться на гальмівній ручці, а перемикання відбувається за допомогою великого пальця. Це цілком логічно та зручно, і не потрібно знімати палець з гальма. На SLX, XT і XTR, для більш швидкого перемикання передач, є функція подвійного клацання. Тригерні манетки SRAM управляються великим пальцем, але їх відома манетка Gripshift, аналогічна переключення передач на мотоциклі, має перевагу перед тригерними перемикачами. Це спеціальний поворотний механізм, всього лише одним поворотом можна переключатися на будь-який діапазон швидкостей.

Ринкова частка

В даний час SRAM домінують на ринку high-end велокомпонентiв, в той час як Shimano обслуговують більше сегментів ринку споживача початкового та середнього рівня. У секторі післяпродажного обслуговування розрив між ними значно ближче, особливо на рівні high-end та флагманського обладнання.

В даний момент XX1 SRAM Eagle 1 × 12, безумовно, більш віддає перевагу вибором гонщиків, в порівнянні з нинішніми XT і XTR від Shimano. Але цей баланс може змінитися, як тільки, нещодавно створений японською корпорацією 12-швидкісний групсет, призначений для адаптації до всіх стилів їзди, від крос-кантрі до трейл, потрапить на ринок.

Підхід Shimano до велокомпонентів - це не тільки трансмісія. Крім нової 12-швидкісний касети, Shimano надають чотирьохпоршневі гальмівні калiпери XTR, призначенi для ринку ендуро та трейл, а також, ними запатентований та розроблений, фріхаб, який сумісний тільки з колесами Shimano або DT Swiss. Не дуже приємно, якщо у вас є хороша пара коліс, але які трохи застарілі, і виходять за межі специфікації DT / Shimano freehub.

В даний час основним конкурентом Eagle є електронний Di2 від Shimano, який може ефективно перетворити групу 2 × 11 в систему з одного манеткой та з програмованим автоматичним перемикачем швидкостей.

Але SRAM не відступають та розробляють бездротовий групсет eTap Eagle, який вже використовувався для деяких гонок чемпіонату світу.

У той час як бездротовий продукт eTap Eagle від SRAM можна розглядати як досягнення виробництва рівня high-end, 12-швидкісні технології Eagle стали більш бюджетними та доступними користувачам.

Чим вони відрізняються.
Ключова відмінність між групами SRAM та Shimano - різні відносини передатного ходу перемикача до натягнення троса.

Співвідношення 1: 1 Shimano означає, що тросик та перемикання передач при натисканні рухаються синхронно. Для багатьох гонщиків це прийнятно, тому що призводить до різкого перемикання швидкості, відображає на більш кращих відчуттях стійкiстi при їзді по важкодоступній місцевості з навантаженням.

SRAM працює з мінімальними допусками у передатному співвідношенні 2: 1.В ідеалі це означає більш плавне перемикання з меншими зусиллями, невеликим недоліком є ​​жорсткість при скиданні перемикання, під час їзди - потрібне додаткове зусилля при натисканні важеля манетки.


Історія SRAM

Заснована в 1987 році, SRAM знаходиться в приватній власності та працює в якості виробника велосипедних компонентів. Назва заснована у Чикаго, штат Іллінойс, США, компанія SRAM є абревіатурою імен його засновників: Скотта, Рея і Сема (Scott, Ray, Sam).

Відомі інновації

Gripshift, double-tap shifter, бездротовий перемикач швидкостей eTap, 1 × 11, Eagle 1 × 12

бренди компанії

Підвіска RockShox, компоненти Truvativ, Zipp, Quarq, Sachs, гальма Avid.

Ієрархія ГРУПСЕТІВ:

Від початкових до середніх

Групсети 2 × 10, X5 - X7 - X9

Від середніх до вищих

NX (1 × 11), NX Eagle (1 × 12)

GX (1 × 11), GX Eagle (1 × 12)

Високоякісні флагманські групсети

XO (10-швидкісні), XO1 (1 × 11), XO Eagle (1 × 12)

XX (10-швидкісні), XX1 (1 × 11), XX Eagle (1 × 12)

Eagle eTap - TBA

Історія SHIMANO

Заснована в 1921 році, Shimano названа на прізвище своїх засновників і управляється сім'єю Shimano донині. Компанія виробляє велосипедні компоненти, а також рибальське обладнання (також Shimano займалися виробництвом інвентарю для гри у гольф та сноубордингу, до 2005 та 2008 років відповідно). Заснована в Сакаї, Осака, Shimano керується Йозо та Йошико Шимано як Президента і Голови компанії.

відомі інновації

Shimano Index Shifting (SIS), контактні педалі MTB (SPD), електронний перемикач швидкостей Di2

бренди компанії

Одяг S-Phyre, компоненти класу PRO

Ієрархія ГРУПСЕТІВ

Від початкових до середніх

2/3 × 10 групсети: Alivio, Deore

Від середніх до вищих

SLX (1/2/3 × 11)

Deore XT (1/2/3 × 11)

Високоякісні флагманські групсети

XTR (1/2/3 × 11)

XTR Di2 (1/2/3 × 11)

XTR (M9100) 12-швидкісний групсет - TBA

Резюме

В кінцевому підсумку, битва за частку ринку компонентів велосипеда створює відмінні умови для впровадження великих інновацій та кращих розробок. І Shimano та SRAM пропонують аналогічні діапазони компонентів і корисні техніко-конструктивні рішення.

SRAM частіше виходять на ринок зі своїми новинками та охоплюють широкий ціновий діапазон - наприклад, велика золота касета Eagle, запущена в 2016 році, вже використовується на бюджетних групсетах.

Shimano більш консервативні. Вони часто витрачають багато часу, для того, щоб розробляти нові технології; але кожен випущений компонент від Shimano зайвий раз доводить їх майстерність.

Правильний вибір групсета зводиться просто до особистого погляду на зовнішній вигляд компонентів. І найчастіше - це найправильніший вибір.

Оригінальна стаття і джерело: https://www.bicycling.co.za/bikes-gear/the-fight-for-the-crown-shimano-vs-sram/