(050) 33-425-44,   (067) 21-460-71
Skype
Каталог
новини
всі новини
21.11.2016 12:17

Вибір розміру рами...

Вибір розміру рами...

Який розмір велосипеда підходить - якому росту велосипедиста?

До початку 80-их років було досить просто відповісти на це питання. Вам достатньо було встати над рамою велосипеда, і якщо між верхньою трубою рами і промежиною був зазор в 2-5 см, то розмір був правильний. Велосипеди зазвичай випускалися з розмірами рам через два дюйма, так що не було сумнівів, який розмір правильний: 21 "або 23".

У той час відмінність між розмірами велосипедів було тільки в тому, що велосипеди більшого розміру мали довшу підсідельну і головну трубу рами, тобто верхня труба виявлялася вищою. Зазвичай, це було єдине розходження між розмірами рам.

Висота верхньої труби змінювалася, але її довжина і всі інші розміри рами залишалася тими ж самими. Однак, людина, яка купує 25 "велосипед, ймовірно, буде мати більш довгий тулуб і руки, ніж той, хто купує 19", так що великий велосипедист буде, ймовірно, відчувати тісноту при тій же самій довжині верхньої труби через дуже близьке розташування керма. Правда, кращі виробники постачали велосипеди довгими виносами на великих рамах, і короткими на маленьких.

Пропорційно-розмірні рами.

Все змінилося, коли японці серйозно поставилися до американського велосипедного ринку. Сучасні велосипеди взагалі побудовані на рамах з пропорційними розмірами. Це означає, що рами менших розмірів мають коротші верхні і нижні труби, а великих - довші. Це - велике удосконалення, особливо для велосипедистів «усереднених» розмірів.

Пара інших факторів зробила важче вибір розміру рами. По-перше, те, що велосипеди нині випускаються з великою кількістю розмірів, ніж вони випускалися раніше. Замість кроку в два дюйми між сусідніми розмірами, тепер вони нерідко випускаються з кроком всього в 2 або 3 сантиметри (0,8-1,2 дюйма).

Вимірювання розмірів рами.

По-друге, тепер ніхто не знає, як однозначно виміряти підсідельну трубу велосипеда. Навіть якщо відкинути питання вимірювання в дюймах / сантиметрах, залишається питання того, де підсідельна труба закінчується. Всі вимірюють по-різному.

У старій системі вимір мало було проводитися від центру каретки до верхнього зрізу підсідельної труби.
Деякі виробники вирішили, що це занадто просто, тепер багато велосипедів вимірюються до перетину середніх ліній верхньої і підсідельної труб рами.
У деяких велосипедів підсідельна труба видається над верхньою трубою більше, ніж зазвичай. Їх вимірюють так, як ніби до зрізу підсідельної труби з нормальним виступом над верхньою трубою.
Деякі велосипеди вимірюються до верхнього краю верхньої труби рами.
Панування Анархії. Ми знаємо про одну марку велосипедів, яка зробила зміну в шкалах прямо в середині року. Ви могли б побачити два велосипеди, одного виробника, моделі, року і номінального розміру, але один був би на 2 см більше, ніж інший! Єдиний спосіб дізнатися дійсний розмір рами в тому випадку - було виміряти їх!

Коли люди говорять про розміри рами велосипеда, вони, взагалі, кажуть про довжину підсідельної труби. Як згадано вище, це використовувалося тоді, коли довжина підсідельної труби - мала єдиний мінливий розмір, але з пропорційними рамами, це більше не застосовується. Я б відзначив, що довжина підсідельної труби більше не є найважливішим розміром рами. Більш точним розміром, яким велосипедист повинен керуватися, є довжина верхньої труби.

Зрозуміло, чому вам потрібен велосипед необхідної висоти, а не занадто високий - щоб не сісти на раму. З іншого боку, чому вам не слід їздити на занадто маленькому велосипеді? Тому що сідло і кермо будуть занадто низько! Це було гарне заперечення десять-п'ятнадцять років тому, коли довгі підсідельні штирі були рідкістю, а якісні виноси були доступні тільки у ряду передових фірм, але тільки однієї (низької) висоти.

Все це було перед масовим виробництвом гірських велосипедів. Тепер доступні 250 мм і 300 мм підсідельні штирі і ряд чудових виносів. Зараз вибирайте підсідельні штирі аж до 420 мм!

Сьогодні рекомендований ряд систем вимірювання, які вимагають знання різних розмірів тіл велосипедистів і розмірів рам. Ймовірно, найкраща відома з них - система "FitKit" велосипедної Академії Нової Англії. FitKit рекомендує довжини підсідельної труби і діапазон довжин верхніх труб з відповідними довжинами виносів. Наприклад, для конкретного велосипедиста, система пропонувала підсідельну трубу 58 см з сумарною довжиною верхньої труби і виносу 66 см. Ці 66 см могли складатися з верхньої труби 61 см і виносу 5 см, або 54 см і 12 см, або будь-який інших комбінації, яка дає 66 см. Будь-яка з цих комбінацій дасть еквівалентне положення на велосипеді.

Традиційний метод полягає в тому, щоб вибрати велосипед з потрібною довжиною підсідельної труби, виміряти верхню трубу, і встановити винос потрібної довжини. Краще, на нашу думку, знайти велосипед з відповідною довжиною верхньої труби, підібрати рекомендований винос і не хвилюватися щодо розміру підсідельної труби, в розумних межах.

Крім того, поправки повинні бути зроблені для велосипедів з нестандартними кутами установки підсідельної труби.

Висота керма.

Системи типу FitKit також дають рекомендації, як виставити сідло, вибрати ширину керма і його положення щодо сідла, як відрегулювати контактні педалі і т. д. Це - важливі регулювання, які ігноруються більшістю систем. Принаймні - висота керма. Багато систем не дають рекомендацій по висоті керма.

Низьке кермо забезпечує низьку посадку на велосипеді. Що ж підтримує верхню частину тіла в цій похилій позиції? Розглянемо дві крайності велосипедної інтенсивності. Протиставимо старого дивака, який їздить по 20 км на рік зі швидкістю 10 км / год і гонщика в заключному турі на фініші перегонів.

Перший педалює рівно стільки, скільки необхідно для руху по інерції в максимально можливій мірі, витрачаючи набагато менше енергії, ніж пішохід. Якщо він сидить на велосипеді з низьким кермом, вага тіла сильно тисне на зап'ястя рук, викликаючи дискомфорт в руках, плечах і шиї. Цей дискомфорт цілком може стати кроком до відмови від їзди на велосипеді.

З іншого боку, тіло спринтера підтримується силою тиску ніг на педалі. При інтенсивному педалюванні спринтер не тільки не спирається на кермо, він фактично підтягується до керма, щоб протистояти виходить від ніг тиску. Низька посадка виявляється надзвичайно зручною.

Таким чином, ідеальна висота керма в співвідношенні до висоти сідла - функція інтенсивності, з якою велосипедист педалює. Вона змінюється, оскільки умови руху велосипедиста змінюються. Наприклад, було б часто корисно підняти трохи кермо, якщо велосипедист не їздив протягом зимових місяців, і опускати трохи протягом сезону. Гонщик буде відчувати більший недолік в низькому кермі, ніж турист який неспішно катається на велосипеді. Велосипедисту, який весь час педалює буде зручніше з більш низьким положенням керма, ніж велосипедисту, який рухається за інерцією з пагорба.

Висота керма являє собою компроміс між комфортом і швидкістю. Чим нижче кермо, тим вам буде зручніше їхати швидко - до тих пір, поки ви не досягаєте позначки, де починаються проблеми з диханням або шиєю.

Вибір розміру (ростовки) велосипедної рами.

Для того, щоб їзда на велосипеді була зручною, необхідно, щоб розмір велосипедної рами відповідав росту велосипедиста і його персональним антропометричним даним.

При виборі велосипеда слід враховувати передбачуваний стиль катання: при більш агресивною позашляхової їзди вибирати раму нижче, при більш спокійному «дорожньому» стилі - вище. Рами гібридів зазвичай вибираються на 1'' вище порівняно з гірським. Наприклад, при зрості 180 см слід вибирати 19" гірський велосипед і 20" гібридний. Необхідно врахувати і пропорції: при відносно коротких ногах слід брати раму нижче, при відносно довгих - вище.

Відстань між верхньою трубою рами велосипеда і промежиною, мабуть, не менше 2-3 см для дорожньої їзди і не менше 5-6 см для позашляхової.
Але не забувайте, що піднімати сідло вище позначки не можна, інакше можлива поломка рами.