
У цій невеликій статті мова піде про перемикачі швидкостей і гальмівних важелях.
Під час їзди на велосипеді слід враховувати особливості розміщення тіла їздця, тому на ринку з'явилося кілька типів перемикачів швидкостей. Їзда на гірському шосейному велосипеді демонструє найбільші відмінності в стилі і розміщенні перемикачів.
Типи перемикачів також можуть варіюватися від регіону виробництва, і кожне десятиліття можна спостерігати безліч популярних дизайнів цього пристрою. Функціональність і ціна також впливають на те, який стиль перемикача швидкостей може використовувати людина.
Перемикачі для великого пальця.
Цей тип перемикача найбільш часто зустрічається на гірських велосипедах. Перемикачі встановлюються на верхівці руля по сусідству з гальмівним важелем.
Деякі перемикачі цього типу розташовуються на верхівці керма, в той час як більш нові моделі розміщуються в нижній частині керма в цілях зручності розташування.
Більш старі моделі зазвичай оснащені перемикачами, заснованими на силі тертя. Тобто їздець повинен вручну регулювати напругу троса, натискаючи вгору або вниз. Новіші моделі мають слоти, в яких кожне натискання звертається до конкретної шестерінки в трансмісії.
Новітні перемикачі для великого пальця також мають другий важіль для вказівного пальця. Деякі перемикачі цього типу інтегровані в важіль гальма.
Перемикач з рукояткою яка обертається.
Ці перемикачі відносно нові в плані еволюції механізмів. Рукоятка встановлюється на пряме кермо і поєднується зі стандартною рукояткою.
Їздець просто крутить рукою у напрямку до себе або від себе, щоб підвищити або знизити швидкість відповідно.
Головна перевага цього стилю в тому, що їздець має негайний доступ до перемикання без необхідності прибирати руку в інше місце. Мінус в тому, що такий тип перемикачів швидко зношується, і частини механізму легко сточуються, що може привести до зісковзування.
Це відбувається тому, що перемикачі з рукояткою яка обертається інтегрована в кермо, їх технічне обслуговування може бути більш складним і довготривалим.
Комбіновані перемикачі для вигнутого керма.
Комбіноване гальмо і важіль перемикання передач шосейного велосипеда - найновіша модель в еволюції велосипедних механізмів. На нерівній дорозі кермо, важіль гальма і шифтер збираються в один добре налагоджений механізм, який зменшує загальну вагу і час перемикання.
Важіль перемикання швидкостей знаходиться прямо позаду гальма, в той час, як обидва важеля рухаються незалежно один від одного і не втручаються в функціонал один одного. Кожен комбінований шіфтер повинен бути встановлений відповідно до належнимим йому перемикачами і наборами передач.
Одним з недоліків цього типу шифтер вважається використання надто специфічних складових, які, в свою чергу, не взаємозамінні з іншими брендами або навіть минулими моделями. Якщо один з компонентів перемикача зламається, його доведеться міняти повністю.
Інші види.
Решта моделей встановлюються на шпинделі, нижній втулці закінчення керма. Стрижневі перемикачі найчастіше зустрічаються на старих шосейних велосипедах, зроблені з найпростіших металів і використовують систему тертя, а не обертання.
Перемикачі, закріплені на нижній втулці шосейних велосипедів, призначені для зменшення кількості використовуваних тросів. Велосипеди з таким типом кріплення мають більш обтічну форму. Важіль перемикання встановлюється на кермо і вставляється прямо в його задню частину.
Цей стиль дозволяє їздцю їхати, тримаючи руки на наконечниках керма. Таким чином, більше уваги приділяючи переключенню швидкостей, ніж гальмуванню.