(050) 33-425-44,   (067) 21-460-71
Skype
Каталог
новини
всі новини
17.11.2018 12:35

Обслуговування і катання на велосипеді взимку

Обслуговування і катання на велосипеді взимку

Раз ви відкрили цю статтю, то вже розмірковуєте про те, щоб спробувати проїхати або почати кататися на велосипеді взимку. Що ж - відмінне рішення, так як їзда взимку може бути навіть в кілька разів цікавіше. Бути може вам не вдасться зробити звичайний пробіг на 30км, але будьте впевнені, що задоволення ви отримаєте не менше. Головне не забувати правильно одягатися!

Почнемо з загальних речей. Що ваш велосипед може мати під колесами взимку? Cніг, лід або асфальт. Зчеплення коліс з цими покриттями - різний і в ідеальному випадку для кожного варіанту необхідні свої покришки, а якщо ближче до нуля - тим гірше - може зустрічатися то вода, то лід, то каша зі снігу.

Чому ж саме ця субстанція так небезпечна? Трохи заглибимося в фізику - при коченні шина інтенсивно деформується і частина енергії, яка витрачається на деформацію, переходить в тепло і нагріває шину. "Гаряча" шина в прямому сенсі плавить років і сніг, через що утворюється плівка води і в результаті зчеплення зменшується. Тому часто краще їхати швидко і не маневрувати;) Менше час контакту шини з дорогою в кожній точці, менше тепла передається льоду і снігу, що збільшує зчеплення. Теорія повідомляє, що при температурі мінус 10 гр і ожеледі зчеплення зростає більш ніж на 30%, якщо збільшити швидкість з 5 до 40 км / год, а по укотив на 15-20%.

У такому вигляді - укатані стежки - бачаться як ідеальні велодоріжки. Ваш гірський велосипед, приємний хрускіт під колесами, сонце, ліс, засипаний снігом - що може бути краще!

Якщо ж ви хочете просто підтягнутися до літнього сезону, то катання взимку - відмінний помічник. Спортсменам же як Гравіті так і крос-кантрі дисциплін, зимовий період стає відмінним часом для тренувань і підвищення навичок. Влітку всі ваші тяготи і позбавлення сповна окупляться!

Звичайно оптимальний велосипед для зими - той, який не шкода. Тому багато часто купують дешевші тренувальні велосипеди для зими, які не шкода максимально активно експлуатувати, а також можна без побоювань залишати на замку, коли ви кудись відходили.

Важливо засвоїти правильно при катанні на велосипеді взимку: не робити різких рухів - целее будете. Техніці їзди можна навчитися, наприклад у жителів Нідерландів.

Отже, на що звернути увагу при катанні на велосипеді взимку?

Гума. Масова аудиторія навіть не знає про існування гуми з шипами і дуже цьому дивується. Подив ще більше посилюється, коли люди дізнаються ціну. Звичайно можна кататися і на тій, що у вас була від вашого дорожнього велосипеда, але радимо все таки розглянути більш "злий" гуму або, що ще краще, все таки гуму з шипами. Звичайно вирішальним фактором є те, де ви плануєте кататися.

Шиповані покришки бувають з різною кількістю шипів, в залежності від цілей використання. Чим їх більше тим комплект вам обійдеться дорожче. Для міського катання зазвичай вистачить 100-150 шипів в покришці - так звана двухрядная шиповка. Екстримальні версії можуть мати по 300 шипів. На шиповану гуму ви забудете що таке лід і будете повноцінно насолоджуватися зимовим катанням, без будь-яких умовностей. Тому ми категоричні їх рекомендуємо не дивлячись на ціни.

Тиск в шинах оптимально 2-2,5 атмосфери. Пам'ятайте, що чим ширше покришка, тим краще зачіп, але гірше накат. (Оптимальною шириною ми називаємо 2-2,2). Вузька ж покришка буде "тонути" в снігу.

Як варіант, завжди можна зробити шиповку самому. В інтернеті є маса інструкцій на цю тему. Це займе пару годин вашого часу, але таким чином ви зможете істотно заощадити.

Амортизація. Будьте готові, що більшість вилок і амортизаторів будуть трохи дубеть на холоді і працювати гірше. Звичайно, ви можете пробувати заливати менш густе масло, але в більшості випадків обходяться тим що є. Також будьте обережні, амортизатори на двухподвесних велосипедах можуть ловити стакдаун. Полагодити таке амортизатор ви зможете тільки в сервісі.

Гальма. Якщо на вашому велосипеді стоять v-brake гальма, то вони не будуть достатньо ефективно працювати взимку. Лід, вода будуть активно заважати їм затиснути обід і зупинити вас. На щастя, зараз більшість моделей велосипедів оснащується як мінімум простими механічними дисковими гальмами. Вони працюють приємніше, швидше очищаються і ефективніше гальмують. Однак навіть з ними, може мати сенс час від часу "просушувати" диски, під час їзди злегка притискаючи їх. Робиться це для того, щоб в екстреній ситуації ви змогли різко зупинитися.

Пам'ятайте, що гальмувати слід акуратно і бажано обома гальмами. Гальмування тільки заднім буде не так ефективно, лише пускаючи колесо в юз, різке же гальмування же переднім гальмом приведе вас до падіння.

Захист. Так як катання взимку загрожує можливими падіннями, вірним засобом буде, якщо ви одягнете як мінімум шолом і захист колін. Так ви залишитеся без синців або з мінімальними втратами.

Велоліхтарі. У зимовий час темніє рано і правильним рішенням буде встановити на велосипед ліхтарі. Червоний миготливий ліхтар під сидінням і білий попереду для позначення себе і світла попереду.

Найдешевші версії - з лампою розжарювання. Він добре висвітлює дорогу на 10 метрів, але має високе енергоспоживання.

Тому рішенням виглядають светоідние ліхтарі - однак їх проблема в не найкращою яскравості, наприклад в нічному лісі їх буде недостатньо. Однак для позначення велосипедиста її досить.
Ліхтарі з галогенними лампами дають дуже яскраве світло (до 20-50 метрів), але і споживають вони істотно більше. У зв'язку з цим вони комплектуються потужними Ni-MH акумуляторами (вистачає на кілька годин роботи), також їх особливістю є досить велику вагу. Однак саме вони найкращі рішення, якщо ви часто катаєтеся по ночах. Акумулятор можуть кріпитися в рюкзаку або на рамі велосипеда.
Якщо немає бажання витрачати на це гроші - налобний ліхтарик вам на допомогу.


Головне не забудьте відрегулювати фару, щоб вона світила не під колесо і не в очі зустрічному транспорту і людям.

Одяг. Спортсмени та люди з досвідом, вже давно засвоїли правило: "хочеш бути в теплі, одягайся в кілька шарів". Всі ми пам'ятаємо, як одягнувши кілька футболок і займаючись спортом, нам тепло. Однак як тільки ми зупинимося, футболки відразу на крізь мокрі і ми повільно замерзаємо. Трапляється це тому, що звичайні футболки не виводять тепло назовні, а намокають.

Таким чином правильна послідовність наступна:

• Шар термобілизни, воно буде відводити вологу. Зазвичай синтетика з мембранної або полумембранной тканини. Бавовна гірше, так як він вбирає вологу.
• Теплий шар, можна з флісу або полартека (шерсть як варіант (, завдання цього шару створювати тепло
• Шар який захищає від вітру (wind stop). За рахунок спеціальних мембран волога виводиться від вашого тіла, а тепло залишається і ви отримуєте максимально комфортні умови для занять спортом, при тому, що як би ви не рухалися, вам не холодно і не жарко.

Однак не перестарайтеся, так як будучи закутані в 10 шарів, не зможете навіть головою на всі боки крутити) Хоча якщо ви поставите дзеркало заднього виду - то чому ні.

Взуття. Любителям контактних педалей, прийдеться складніше, так як холод проходить через шип, та й в цілому "зимові" контакти, в Росії підходять максимум для осені. Тому має сенс в особливо сильні холоди пересідати на платформні педалі і одягати відповідне взуття. Викликано це тим, що пальці ніг одними з перших замерзають. Як варіант, також використовувати спеціальні, утеплені бахіли на взуття.

Підготовка велосипеда і його обслуговування. Всі компоненти велосипеда взимку мають підвищений знос в зв'язку з великою кількістю солі, реагентів, піску і вологи, які на них потрапляють з доріг. Ланцюг і касета іржавіє, втулки отримують свою порцію бруду і реагентів, сальники дубеют, мастило загусає і втрачає сво і властивості, окислюються через вологи троси і рабушкі.

Як мінімум в кінці зими, а ще краще і перед її початком проводити ТО в міру необхідності. Розібрати, почистити і змастити втулки, каретку, рульову, протягнути спиці, при необхідності налаштувати перемикач швидкостей, почистити і змастити ланцюг. До речі саме трансмісія найбільше страждає взимку, так як має і так відносно невеликий ресурс. Перемикачі швидкостей, манетки і касета забиваються всім чим можна, тонуть у воді, мерзнуть на холоді і від них ще очікується бездоганна робота. У цьому вам можуть допомогти наші партнери.

Велосипед з гусеницею!

Для всіх новаторів, існують і більш екстровагантні рішення.

Зберігання велосипеда взимку.

Всупереч допитливим користувачам велосипедів. Велосипед спокійно переживе зиму на закритому, але холодному балконі і нічого з ним критичного не стане. Якщо балкон відкритий - то накрий велосипед від снігу. Ближче до літа все зайве випарується з нього, вам залишиться змастити ланцюг, в разі потреби провести мінімальне то від того, що ви накатали в минулу зиму - скрипи / змінити запчастини по витраті і все - вперед кататися!

Обслуговування велосипеда.

Очевидно, що взимку велосипед буде схильний до серйозно більшого впливу природи - тому якщо ви катаєтеся багато - потрібно трохи ретельніше стежити за всіма деталями велосипеда. Волога напевно потрапить під втулки, в рульову, в каретку, від чого можуть з'явиться скрипи та інше. Важливо щоб потрапила волога там не встигла замерзнути, так як це може привести до того, що вона витіснить мастило.

Після кожного катання змащуйте обов'язково ланцюг. Слідкуйте за тиском в шинах.

Поради від Velolux.od.ua

• Вибирайте дороги з асфальтовим покриттям або щільно утрамбованим снігом;
• Краще не кататися по вузькій колії - можна впасти, виїжджаючи з неї;
• Катання по каші - нудно і важко фізично;
• Краще не їздити по автомобільним дорогам;
• Будьте готовим, що під колесами в будь-якому момент може виявитися лід;
• Не робіть різких дій, так як поспіх може призвести до падіння;
• Стежте за дорожньою обстановкою ще уважніше ніж влітку;
• Перевіряйте свій велосипед до і після катання;
• Не підіймайте сильно сидіння - нижчий центр ваги дасть більшого контролю.

Кататися на велосипеді взимку можна нітрохи не гірше ніж влітку, особливо якщо до цього готові Ви і Ваш байк - головне бажання. Удачі на зимових доріжках!