(050) 33-425-44,   (067) 21-460-71
Skype
Каталог
новини
всі новини
06.12.2016 15:41

Готуємо велосипед до зими...

Готуємо велосипед до зими...

Кожен відповідальний господар велосипеда повинен знати, як зберігати велосипед взимку. Адже якщо людина планує користуватися велосипедом в наступному році, тоді потрібно подбати про свого залізного друга, а не просто викинути свій транспорт на балкон або запхнути його в кут гаража.

Виконавши по пунктам рекомендації по консервації велосипеда, можна залишити його на зимову стоянку навіть в гірших місцях для зберігання.

Перший етап. Мийка велосипеда. Необхідно спочатку змахнути пензликом всю грязь з перемикачів, гальмівних важелів і втулок коліс. Витерти забруднені мастилом вузли велосипеда. Ланцюг, передні і задні зірки, натягувач ланцюга легко відмити гасом, ацетоном, уайт-спіритом і іншими розчинниками. Щоб заощадити миючі засоби і розчинники краще їх розпорошувати пульверизатором, а не лити на ганчірку.

Другий етап. Проведення техогляду. Всі дрібні поломки краще відразу виправити, і не потрібно буде згадувати, де в минулому році скрипіло. Виявлені під час огляду зношені деталі потрібно також негайно замінити, а не чекати весни.

Третій етап. Оновлення мастила. Добре б замінити мастило у втулках коліс, каретці, педалях, рульовій колонці. Раз на рік все одно це необхідно робити. Потрібно не забути змастити вимитий ланцюг, перемикачі, троси перемикачів і гальм. Якщо велосипед буде зберігатися в неопалюваному приміщенні, важливо на хромовані поверхні, а можна і на всю раму, нанести шар силіконового мастила. Це мастило захистить металеві деталі від корозії, а фарбу від розтріскування, і в той же час не зашкодить деталям з гуми.

Четвертий етап. Зняття натягу тросів і пружин. Ланцюг краще почистити і змастити. Якщо ланцюг «відходив» свій ресурс - його треба зняти і викинути. Якщо ланцюг буде використовуватися і на початку наступного сезону його краще зняти, щоб розвантажити задній перемикач - робити це краще з ланцюгами, які мають знімні замки. Якщо ж у Вас ланцюг «запінований», то встановіть його на маленьку зірку спереду і на велику зірку на касеті. Гальмівні важелі ві-брейки, кантильоверні, кліщі у них можна роз'єднати, щоб послабити натяг їх пружин.

П'ятий етап. Зниження тиску в камерах. Тиск потрібно прибрати до половини нормального робочого ─ 1-1,5 атм. Повністю спускати колеса не потрібно, навіть коли ви повісили велосипед на вішалку для зимового зберігання. Якщо велик буде довго стояти на колесах без діла, то не забувайте навідуватися в місце його зберігання, і в разі необхідності підкачуйте камери. Додатково рекомендується змастити дорогі покришки гліцерином всередині і зовні, щоб захистити їх від розтріскування на морозі.

Шостий етап. Зняття всіх елементів електроживлення. З велосипеда, потрібно зняти всю електроніку: навігатор, велокомпьютер, легкоснімаемие ліхтарі. З закріплених освітлювальних приладів важливо вийняти батареї живлення, так як за зиму вони можуть розрядитися, і з них потече руйнівний електроліт.

Сьомий етап. Зниження тиску на деталі з карбону. Слід послабити хомути кріплення підсідельного штиря і виносу керма.

Найгірші місця для зберігання:

У більшості людей постає питання, де зберігати велосипед взимку, при виборі між квартирою та гаражем. І кожен може помилитися у виборі, пам'ятаючи тільки про вологість повітря і холоді і нічого не знаючи про інших шкідливі фактори.

    
Перепади температур. При кожній зміні температури з низькою на більш високу, тобто при різкому потеплінні чи включенні обігрівача в гаражі, на холодних металевих деталях велосипеда конденсується вода, що міститься в значно більш теплому повітрі. При кожній значній зміні температури з'являються невидимі мікротріщини на лакофарбовому покритті рами, вилки, а також на незахищених виробах з гуми і пластмаси.
    
Пряме сонячне світло. Під впливом ультрафіолетових променів в першу чергу поступово руйнуються пластмасові та гумові деталі, вони стають крихкими і втрачають еластичність, крім того, знебарвлюється будь яке лакофарбове покриття.
 

Для багатьох людей єдиним місцем, куди можна відкласти велосипед на зимове зберігання, є балкон. Якщо він не засклений, то просто викотити на нього велосипед ─ це все одно, що викинути його на вулицю. Деякі, очевидно, мають можливість купити новий великий, йдуть ще далі ─ вивішують свій транспорт за борт балкона або лоджії.

Щоб захистити велосипед на балконі від дощу і снігу, потрібно упакувати його в водонепроникний чохол. Він зручний не тільки для зберігання, але і для перевезення. Пристосування можна купити в магазині спорттоварів або самому зшити з брезенту. Важливо, щоб у чохла були ручки для підвішування на стіну.

Якщо є можливість тримати двоколісний транспорт в гаражі, ні в якому разі не опускайте його в оглядову яму або підвал. Там він весь час буде мокрим, особливо якщо підвал використовується як льох ─ для зберігання овочів, і від появи іржі не врятує навіть ретельна підготовка до зимового зберігання.

Хороші місця для зберігання:

Закритий балкон або лоджія непогане місце, щоб залишити велик на зиму. Потрібно тільки не забути накрити його тканиною, папером або клейонкою, адже навіть взимку бувають сонячні дні. Обов'язково стежте, щоб нехай навіть і на накритий велосипед не капала вода з білизни яка сохне.

Гараж або сарай є хорошими варіантами для зимівлі велосипеда. А якщо в гаражі, з огляду на машину, недостатньо місця для ще одного транспорту, то будь-який велик можна повісити на стіну.

Саморобну вішалку краще зробити з дерева або пластмаси, щоб не подряпати раму при зачепленні велосипеда на ній. Правильно підвішувати двоколісний транспорт за раму, а не за кермо і сідло або за колеса.

У магазинах можна придбати як доступну кожному вішалку у вигляді гаків, так і дорожчу стійку. Конструкція у вигляді стійки міцна і чудово економить простір, адже вона спирається на підлогу і кріпиться до стіни, а також дозволяє закріпити відразу два велосипеда один над іншим.

Дуже хороші місця для зберігання:

Ідеальним місцем зберігання велосипеда є квартира, але в цьому випадку залишається проблема компактного розміщення транспорту. Не слід також розташовувати великий впритул до обігрівальних приладів, оскільки сухе повітря і висока температура завдадуть шкоди покришок і сальникам вилки.

Як не дивно, зручно зберігати розібраний транспорт під ліжком або диваном, там він нікому не завадить. Також можна зберегти місце в квартирі, якщо підвісити велосипед на вішалку.

Господарі дорогої моделі байка, найчастіше це люди, які займаються велоспортом професійно, купують спеціальні шафи для його зберігання.

Якщо вам не шкода витратити гроші на стоянку для вашого велосипеда, його можна залишити на зиму в сервісній веломастерні або спеціалізованої стоянці, обладнаній теплими боксами. На жаль, таких місць для стоянки дуже мало в Україні, та й доступні вони лише жителям великих міст.
Часткове розбирання велосипеда:

Якщо немає бажання забруднити руки, тоді можна просто викрутити педалі і зачепити їх зі зворотного боку шатунів, зняти переднє колесо і крило, а кермо повернути на 90 градусів по відношенню до рами.

Опускати підсідельний штир разом з сідлом не варто, він вставляється в трубу рами занадто щільно і якщо його вдавлювати вниз, обертаючи по сторонам, на ньому з'являються подряпини. Краще потягнути сідло і штир вгору і зняти їх.

При бажанні покласти велосипед під ліжко, на антресоль, за шафу, потрібно зняти, крім усього перерахованого вище, і заднє колесо. Ланцюг  який висить на рамі також потрібно зняти і покласти в пакет, коробоку з кришкою або в банку яка закривається.

Щоб з настанням весни не довелося змітати пил з велосипеда, його потрібно накрити тканиною або папером.

Всіх перерахованих вище рад не дотримуватися можуть або екстремали, які будуть кататися і взимку на велосипеді по снігу, або люди, яким байдужий стан своєї робочої конячки.

Підготовка байка для катання в зимовий період:

Якщо вирішили їздити в сніжні дні, слід ретельно подбати про покришки, ланцюги, гальмах і вилці. Накачуйте колеса не до самого кінця, так зчеплення з поверхнею покращиться, а прохідність збільшиться. Можна придбати і спеціальні зимові покришки, але коштують вони дорого. Що стосується ланцюга, під час прогулянки на неї потрапляє багато реагентів, якими посипають дороги. Коли повернетеся додому, виникне питання про те, де зберігати велосипед. Взимку рекомендується поставити транспортний засіб в тепле місце, щоб воно розтануло. Після цього варто почистити ланцюг і висушити її, а сам байк протріть сухою тканиною. Якщо велосипед оснащений гідравлічними гальмами, проблем майже не спостерігається. Власники ж класичних ві-брейків будуть змушені працювати гальмами після попадання в глибокий сніг. В результаті обід і ротор очистяться, а прогулянка стане більш безтурботною. У разі, коли байк має недорогу вилку, вона просто не буде функціонувати. Володарям якісних засобів пересування не завадило б замінити масло на більш рідке, яке відповідає температурі середовища. Також слід подбати і про одяг. Ідеальним рішенням стануть вовняні костюми, вітрозахисна куртка, светр, нижня термобілизна, м'які рукавички і черевики. При цьому не варто одягатися занадто тепло, інакше спітнієте і простудитесь.

Всім гарної зими! І пам'ятайте, у природи немає поганої погоди...