
Як визначити, що місто підходить для їзди на велосипеді? У представлених містах порівнюються підходяща інфраструктура, процентна частка в видах транспорту і гендерний розрив.
Нижче перераховані міста, які є лідерами у любителів велосипедів і поступово перетворили даний вид транспорту з нечисленного в широко поширений.
Портленд, США.
Портленд має славу "велосипедні Мекки" Америки і він дійсно чудово підходить для велосипедистів. Саме місто досить нетрадиційне, тому не дивно, що тут легко прижилися велосипеди як своєрідна фішка, що протиставляє Портленд іншим Штатам з їх неймовірно сильною автомобільною культурою. Не можна, звичайно, сказати, що тут зовсім немає машин, вони є і їх досить багато, але автотранспорт не є єдиним засобом пересування як в більшості великих міст.
Портленд багато інвестує в велосипедну інфраструктуру, підвищуючи її процентну частку в транспорті до 7%. Нещодавно був відкритий новий міст (один з 12 в місті), побудований тільки для трамваїв і пішоходів. У Портленді розташовано багато велосипедних магазинів та міжнародних компаній, неймовірна кількість ремонтних майстерень і насосних станцій, а в великих торгових центрах є спеціальні стоянки. Їзда на велосипеді в Портленді є не тільки абсолютно нормальним явищем, а й широко схвалюється.
Амстердам, Нідерланди.
Не можна не включити це місто в список кращих. Велосипеди - перше, що спадає на думку при згадці Амстердама і вони дійсно вписуються сюди як не можна краще. Велосипедисти тут всюди і саме вони домінують в транспортному потоці і диктують дорожні правила.
Цікаво зауважити, що така популярність велосипедів частково пояснюється збільшенням смертей в автомобільних аваріях. Колись велосипеди вже були домінуючим транспортом і місцеві жителі вирішили, що вони повинні стати таким знову.
Лондон, Великобританія.
З одного боку, Лондон - справжнє випробування для велосипедиста: погана інфраструктура, нетерплячі водії і нескінченні аварії. Однак проводяться перетворення (такі як будівництво велосипедних автострад і розширення системи прокату), весь час змушують виїжджати на дороги нових і нових шанувальників велосипедів.
Не можна не відзначити, що велосипедні доріжки, що проходять по набережній і через деякі мости, абсолютно заповнені в години пік. Це доводить, що люди, ніколи б не зважилися раніше прокотитися через центр Лондона на велосипедах, поступово на них пересідають.
Зокрема, 32% всього транспорту в годину пік - це велосипеди (на деяких дорогах ця цифра доходить до 70%). Важливо, що їзда на велосипеді стає більш звичною для Лондона, що дозволяє збільшувати використання велосипедів і покращувати відповідну інфраструктуру, показуючи, як дійсно багато уряд робить для велосипедистів.
Кембридж, Великобританія.
Кембридж часто згадується як велосипедна столиця Сполученого Королівства з точки зору процентного співвідношення в загальному обсязі транспорту. Цікаво, що це сталося без будь-якої інфраструктури і, хоча зараз Рада починає поступово впроваджувати захищені велосипедні доріжки і парки, великі завжди були широко поширені в цьому місті не дивлячись ні на що. Вони тут скрізь і їхати на них в паб, парк або центр вважається мало не більш нормальним, ніж піти пішки.
Низький рівень офіційного інфраструктури привів до того, що в рейтингу Copenhagenize Кембридж розташований досить низько. Головною причиною чому це місто так гарний для їзди на велосипеді є його маленький розмір і вікторіанські вулички, які так від природи доброзичливі до велосипедів просто тому, що вони так недружелюбні до автомобілів.
Міннеаполіс, США.
Міннеаполіс часто змагається за звання Американської столиці велосипедів з Портленд і (останнім часом) з Нью-Йорком.
Його велосипедної системі вже 6 років і за цей час безліч маршрутів було прокладено через парки. У планах Міннеаполіса - ще більш посилити процентне співвідношення велосипедів в транспорті і обігнати Портленд. Для цього тут є безліч неиспольз рейкових ліній, залишених на збереження, які, можливо, будуть припинені в захищені велосипедні доріжки.
Важливим є те, що уряд надає всіляку підтримку велосипедистам, так що кілька наступних років повинні бути неймовірно цікавими і продуктивними для всіх любителів велосипедної їзди.
Утрехт, Нідерланди.
Маленьке містечко, Утрехт дуже любить велосипеди і всіляко їх впроваджує. Процентне співвідношення велосипедів в загальному обсязі транспорту становить понад 60% і вони знаходяться в пріоритеті, коли мова заходить про перепланування міста.
Велосипеди в Утрехті - абсолютно звичний транспорт, і навіть більш звичний засіб пересування, ніж ходьба.
У місті з такою кількістю велосипедів справжньою проблемою є знайти місце для їх парковки.
Страсбург, Франція.
Страсбург - велосипедна столиця Франції. Планувальники міста зробили велосипеди однією з найважливіших порядків денних і це дійсно помітно. У місті і передмістях налічується неймовірну кількість велосипедних маршрутів, загальною протяжністю близько 500 кілометрів! Це означає, що вони все добре з'єднані і злагоджено працюють. Система прокату велосипедів дуже популярна і має в своєму розпорядженні навіть дитячими сидіннями - що часто упускається в інших місцях.
Варто також згадати справжню столицю Франції. Париж має свою власну систему прокату велосипедів і вона теж дуже популярна. Також там безліч велосипедних доріжок та іншої інфраструктури на жвавих перехрестях.
Барселона, Іспанія.
У Барселоні не так багато власників велосипедів і вона ніколи не була по-справжньому "велосипедним" містом. Проте, в Барселоні одна з найуспішніших і використовуваних систем прокату в усьому світі, що цілком відповідає потребам міста.
Не можна сказати, що люди не їздять на власних велосипедах, проте їх відсоток досить малий у порівнянні з іншими містами, згаданими в цьому списку.
Буенос-Айрес, Аргентина.
Здається, Буенос-Айрес прокинувся одного ранку і вирішив, що йому потрібні велосипедні доріжки, а тому збудував їх протяжністю 140 кілометрів. Саме місто дуже плоске, а тому дуже зручне для велосипедів, не кажучи вже про додатковий фітнес-ефект.
Очевидно, Буенос-Айресу ще є куди прагнути, але унікальна риса цього міста полягає в тому, що одного разу вирішивши його модернізувати, уряд зробив все, щоб він став більш придатним для життя і велосипедів, а не придумало нові шляхи збільшення числа автомобілів в центрі.
Копенгаген, Данія.
Остання за номером, але зовсім не по значенію- данська столиця. Це місто інвестує в велосипедну їзду вже довгий час. Відповідна інфраструктура - головна тема роздумів при переплануванні міста. Найкраща риса всього цього - форма і послідовність. В інших містах можна побачити абсолютно бездарне оформлення перехресть, що може заплутати і ввести в оману. Тут такого не станеться. В крайньому випадку, завжди можна просто слідувати за гігантської натовпом, що їде в потрібному напрямку.
Нещодавно Копенгаген пережив великий стрибок в процентному співвідношенні велосипедів в загальній частці транспорту - цілих 9% протягом двох років! Це показує, що працьовитість окупається. Здається, час відправитися у відпустку...