(050) 33-425-44,   (067) 21-460-71
Skype
Каталог
новини
всі новини
21.06.2017 12:23

Велосипед на службі армії...

Велосипед на службі армії...

Велосипед - настільки чудовий винахід, що його функціональність високо оцінили і військові. А вони, як відомо, не пропускають жодної можливості використовувати будь-яке нововведення для переваги над противником.

Перше задокументоване використання велосипеда у військових цілях відноситься до Франко-Прусської війни 1870-1871 рр. Тоді кур'єр на велосипеді зміг прорватися з донесенням з оточеного Парижа.

Перевага військового використання велосипеда було очевидним: піхота ставала набагато більш мобільною, переміщалася безшумно і могла перевозити вантажі. Першими, хто створив повноцінний велосипедний підрозділ, виявилися британці. Найбільша, на той момент, імперія потребувала більшої мобільності своїх військ і велосипеди стали відмінним засобом, особливо там, де не було можливості використовувати кінноту. Такий підрозділ вперше було створено в 1856 році і вже швидко довело свою ефективність.

Слідом за британцями на велосипеди звернули увагу військові інших європейських країн: італійці налагодили військову велокур'єрську службу, німці використовували велосипеди для доставки гвинтівок, а французи експериментували з велорозвідкою. Такі підрозділи отримали назву «самокатних».

У 1896 році в армії США був сформований перший велокорпус армії США. Військові велосипедисти входили до складу 25-го піхотного полку і базувалися в форті Міссула, штат Монтана. Його основним завданням було практичне випробування велосипедів на предмет застосування у військових цілях на пересіченій місцевості і в горах. Приводом для експерименту послужила швидко зростаюча популярність велосипеда в світі і створення велосипедних частин в арміях Європи.

До початку Першої Світової війни в арміях всіх країн-учасниць вже були велосипедні підрозділи. За час Першої Світової війни велосипедні підрозділи широко використовувалися в арміях обох конфронтуючих блоків. Велосипедні роти і батальйони були в арміях Австро-Угорщини, Німеччини, Англії, Франції, Росії та Америки, причому участь в бойових діях вони брали не тільки під час маневреного етапу війни, а й, як не дивно, в позиційній війні, коли , здавалося б, простору для дій не було ніякого. Французи і Бельгійці мали 150 тисяч велобойцов, Британці - 100 тисяч, а Німці і Турки - по 125 тисяч кожен. У 1917 році американська армія прибула в Європу з 29 тисячами велосипедів, які використовувалися для забезпечення зв'язку між підрозділами.

В цілому, за роки війни сфера застосування велосипедів істотно зросла: їх використовували для транспортування поранених, боєприпасів, провіанту; на базі велосипедів встановлювалися кулемети; складні велосипеди використовувалися гірськими підрозділами для підвищення мобільності.

У період між світовими війнами велосипеди отримали велике поширення і на Сході: в Китаї та Японії.

З урахуванням досвіду, отриманого за конфлікт, веловиробники внесли необхідні корективи в конструкцію велосипедів, щоб вони більше відповідали військовому призначенню.

Під час Другої Світової Війни велосипеди використовувалися в основному в тилу і в авіадесантних операціях. Десантники Німеччини, Японії і Великобританії використовували складні велосипеди під час операцій.

Найяскравішими прикладами застосування велосипедів в цю війну, можна назвати облогу Сінгапуру японцями і захоплення німецької РЛС британськими велокоммандос.

У Німеччині, особливо в останні роки війни в Європі, велосипеди активно використовувалися для доставки до переднього краю протитанкових гранатометів Фаустпатрон.

Також, не можна не згадати яку величезну роль грали велосипеди для французького Опору. Саме завдяки велосипедам можна було вести координацію патріотів які боряться з окупантами.

Після закінчення Другої Світової Війни використання велосипеда у військових цілях в Європі практично припинилося. Хоча, велосипеди досі стоять на озброєнні європейських країн, особливо це стосується країн з гірською місцевістю: Швейцарія, Франція, Італія, Німеччина.

Зате застосування велосипедів в війнах другої половини ХХ століття виявилося надзвичайно масштабним в Азії.

На сучасному етапі велосипеди відіграють велику роль в поліцейських підрозділах країн світу. Адже це не тільки підвищення мобільності, а й нова тенденція - екологічність, а також можливість патрулювання пішохідних зон. Україна не стоїть осторонь від цієї тенденції і велосипедні підрозділі міліції створені в Києві, Харкові, Одесі, Львові та інших містах.

Від себе хочеться додати, що дуже хочеться щоб не було військових конфліктів і велосипеди використовувалися б військовими тільки для поліпшення фізичної форми! Всім мирного неба над головою!