(050) 33-425-44,   (067) 21-460-71
Skype
Каталог
новини
всі новини
20.02.2017 10:49

Основи стійкості...

Основи стійкості...

Введення.

У даній статті мова йде про такий непростий і в той же час цікавій науці "гальмування".

Що таке "гальмування"? Слово "гальмування", або "гальмувати", означає "сповільнювати рух за допомогою гальма". В даному випадку нас цікавить, як уповільнити рух в кожній ситуації на дорозі. Як довести гальмування до автоматизму? Слід дотримуватися кількох правил їзди на велосипеді. Тоді процес гальмування стає абсолютно безпечним.

Тепер зупинимося докладніше на засадах стійкості велосипеда.

Що це таке?

Велосипедист - це як циркач, який використовуючи закони фізики, управляє велосипедом. Обертання коліс дає можливість транспортному засобу зберегти стійкість, а також задає прямолінійний рух. Слід пам'ятати, що велосипед з велосипедистом схожий на своєрідний важіль з передньою опорою при поздовжньому напрямку. Головна при цьому властивість велосипеда - це що виникає гіроскопічний ефект обертання коліс за принципом "дзиги". Цей ефект виникає тільки при переході на велику швидкість. Перевірити цю дію можна, якщо проїхати кілька метрів при мінімальній швидкості. В цьому випадку велосипед стає вкрай нестійким. Таким чином, стійкість велосипеда підвищується за рахунок обертання коліс. Отже, при великій швидкості обертання стає більше стійкості.

Тепер зупинимося на дії сил при рівномірному русі і гальмуванні на велосипедиста.

Ця картинка може замінюватися більш простим її аналогом.

Тепер розглянемо докладніше дію сил при гальмуванні і рівномірному русі на велосипедиста.

1. Являє собою вагу цілісної системи "велосипед-велосипедист", а також розподіл тиску коліс велосипеда на землю. Це може бути асфальт, пісок або грунтовка. Такий розподіл тиску.

2. Представлений центр ваги з системою важелів. При цьому точка опори розташована в місці торкання переднього колеса. При гальмуванні основною діючою силою стає сила інерції. Вона розташовується в центрі тяжкості.

Але що ж змінилося при виникненні гальмування? Зміни представлені появою нової сили, яка спрямована у напрямку руху. Також відбувся процес перерозподілу сили тиску на грунт коліс. Виникла ситуація, при якій центр ваги різко перемістився вперед. Доведено, що заднє колесо під час рівномірного руху більш завантажено. При виникненні гальмування відбувається наступне: віртуальний центр ваги переміщується вперед, а іноді може вийти вперед за точку опори переднього колеса. Адже напрямок результуючої сили ваги і сили інерції спрямоване не вниз, а вниз-вперед. Отже, зміщення віртуального центру ваги за точку опори переднього колеса призводить до виникнення обертання через переднє колесо. Очевидний факт, що при високому знаходженні центру ваги (це збільшення відстані F - E), стає легше переворот через точку обертання. Для велосипеда це точка опори переднього колеса об землю.

Таким чином, можна зробити наступний висновок: при перенесенні далеко назад центра ваги за сідло при гальмуванні, сильніше стає гальмування без загрози перевороту.

Насправді, виникнення обертання через переднє колесо - це завжди «неправильний» переворот. При гальмуванні на гладкій дорозі і при бічному падінні велосипедист приймає позицію «нижнього» щодо велосипеда в 95% випадків. Відбувається втрата стійкості ще до задирания сідла.